26 iul. 2010

Piaţa imobiliară, ficţiune sau realitate !?!

Suntem asaltati de zvonuri pesimiste. Piaţa imobiliară este invadată de ştiri şi analize care te influenţează să renunţi la o investiţie sau la achiziţia unei locuinţe de frica să nu se devalorizeze. Este ca atunci când cineva te manipulează subtil să renunţi la ceea ce-ţi doreşti foarte mult. Să vedem ce este manipularea ? Manipularea reprezintă acţiunea prin care un actor social (persoană, grup, colectivitate) este determinat să gândească şi/sau să acţioneze într-un mod compatibil cu interesele iniţiatorului, şi nu cu interesele sale, prin utilizarea unor tehnici de persuasiune şi distorsionând intenţionat adevărul, lăsând însă impresia libertăţii de gândire şi de decizie. Diferenţa dintre manipulare şi persuasiune constă în faptul că actorul social persuadat cunoaşte intenţia celui care foloseşte această tehnică pentru convingere, pe când în manipulare cel manipulat nu este conştient de intenţia celui care se foloseşte de acest proces de convingere. Manipularea are diferite forme şi moduri de reprezentare. Astfel întâlnim : • manipulări mici – cele care determină modificări minore în situaţia socială dar pot avea şi efecte ample, neprevăzute. • manipulări medii – cele care determină modificări importante ale situaţiei sociale, cu efecte ce pot depăşi dramatic aşteptările, dat fiind că puterea de influenţare a conjuncturilor sociale asupra comportamentului uman e subevaluată. • manipulări mari – cele care influenţează întreaga cultură în care trăieşte individul, sistemul propriu de valori, comportament şi gândire. Persuasiunea - este acţiunea de a convinge pe cineva, într-un mod sau altul, să facă sau să aleagă un lucru. Este acţiunea prin care autorul unui mesaj susţine o idee, încercând să convingă auditoriul. Dezinformarea - reprezintă orice intervenţie asupra elementelor de bază ale unui proces de comunicare, intervenţie ce modifică deliberat mesajele vehiculate cu scopul de a determina în receptori anumite atitudini, reacţii, acţiuni dorite de un anumit agent social. Intoxicarea – este o formă de dezinformare, constând în suprasaturarea surselor cu informaţie falsă, în blocarea canalelor de comunicare cu mesaje mincinoase, diversioniste fie pentru a pregăti opinia publică pentru o lovitură de proporţii, fie pentru a discredita un mesaj corect aşteptat. Instrumentele sale de bază sunt zvonurile, bârfele şi comunicatele tendenţioase. O viziune echilibrată, corectă asupra pieţei imobiliare se poate obţine doar atunci când sunt expuse atât avantajele cât şi dezavantajele respectivei pieţe. In timp ce masa cumpărătorilor amână nejustificat acţiunea de cumpărare , influenţată de zvonul ca piaţa imobiliară cade, investitorii strategici îşi continuă planurile de achiziţi. Astfel, după un interval de timp aflăm, din presă, că o companie multinaţională a facut profit de milioane de euro chiar intr-o perioadă de recesiune, şi că multe altele îşi deschid în fiecare an in Romania noi locaţii. Pentru cei mai mulţi dintre noi afacerile imobiliare au ajuns ceva derizoriu, iar pentru un grup restrâns de oameni ele reprezintă o oportunitate continuă si o sursa de profit.. De aceea, următorul articol va fi dedicat unei analize a pieţei imobiliare ieşene, din perspectiva investitorului strategic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu